Tips til konkurransestrategi på Facebook

Når du kjører konkurranser på Facebook, kan du oppnå ganske høy rekkevidde. Du kan også oppleve at svært mange velger å kommentere på ditt konkurranse-innlegg, noe som i de fleste tilfeller er målet med konkurransen. Det er nettopp disse kommentarene du kan dra ekstra nytte av.

Dagens tips består i at du bør bygge et annonsepublikum av dem som har engasjert seg i ditt konkurranse-innlegg - for deretter å kunne annonsere med et tilbud til dette publikumet. De har allerede et forhold til din merkevare, samt en slags interesse for ditt produkt, så her har du trolig en god målgruppe å sikte på. 

  • Steg 1: Gjennomfør konkurranse - Lodd ut et produkt

  • Steg 2: Bygg annonsepublikum fra de som har engasjert seg

  • Steg 3: Annonser med et tilbud til ditt nye annonsepublikum (helst med samme produkt)

Innholdsfortegnelse:

  • 0:30 Introduksjon

  • 1:18 Kort om Facebook-konkurranser

  • 2:22 Strategisk bruk av konkurransen

  • 4:16 Inviter de som har klikket "like"

  • 4:40 Kort oppsummering (tre steg)

Det er også verdt å nevne at dette publikumet ikke er ekstremt stort. I mange tilfeller, for eksempel ved 1000 kommentarer, kan du slippe unna med under en hundrelapp for en ukes annonsering.

Husk for øvrig også å følge reglene til Facebook, for ikke å bli straffet i etterkant. Hør egen episode om dette her: https://podcast.kristianthomassen.no/e/konkurranseregler-pa-facebook/