Skap tillit før du selger!

Altfor mange blir ivrige når de har produkter å selge. Det er fort gjort å ville hoppe rett på markedsføringen med en gang. Men er det så lurt? Tålmodighet er en dyd.

Utfordringen med å være for ivrig kommer når du ikke har en identitet som folk kan ha tillit til. Et produkt, som for eksempel en brun genser eller en rød hatt, kan være tilgjengelig flere steder. Og gjerne på steder som din målgruppe kjenner bedre, og dermed har mer tillit til.

Hvem ville du kjøpt varer av? Noen du kjenner eller en vilt fremmed?

En veldig viktig del av markedsføringen, spesielt for nyetablerte, er å gjøre merkevaren kjent. Og gjerne i form av interaksjon med målgruppen. Snakk mye med målgruppen og skap et forhold. Et forhold der målgruppen har tillit til deg og du involverer dem.

Hør min korte oppsummering i podcasten "Digital kommunikasjon". Enten du hører den her, eller abonnerer i din podcast-spiller.

  Listen on Google Play Music  Subscribe on Android